Henrik Hvidesten

Borgmester

Født: 16. april 1978

Civil status: Kæreste med Louise og far til Theodor Axel der er født i januar 2012 og Cornelius Frederik som er født august 2013.

Medlem af byrådet siden: 2006

Formand for: Økonomiudvalget

Fritidsinteresser: Politik og håndbold – det sidste mest som tilskuer

Sådan ser jeg kommunen:
Ringsted kommune har et utal af muligheder. En løbetur langs med åen viser en kommune med en storslået natur og på en gåtur i Ringsted midtby kan man opleve historiens vingesus i og omkring Skt.Bendts Kirke. Alt det skal vi være stolte af at vise frem og fortælle om men det er vi desværre ikke gode nok til i dag. Jeg vil være med til at gøre det let og attraktivt at færdes i kommunens natur ved at opgradere stisystemerne mellem land og by og jeg vil sætte focus på, at vore børn bliver bevidste om Ringsteds unikke historie.

Sporten i Ringsted har mange gode faciliteter. Senest har vi etableret 2 kunstgræsbaner og snart er et rigtigt gymnastikhus også på vej. Begge dele er eksempler på, at vi fører en politik, hvor der er fokus på idrætslivets forhold idet drætten er væsentlig, når det drejer sig om at skabe sundhed for både børn og unge.

Jeg anser foreningslivet som væsentlig for udviklingen af kommunen. Via foreningslivet skabes der et væld af muligheder så den enkelte forhåbentlig kan finde den forening, hvor man kan dyrke sine fritidsinteresser sammen med ligesindede. Derfor skal vi som politikere skabe de bedst mulige muligheder for at de mange frivillige, der hver dag gør en kæmpe indsats. '

Læs mere på: www.hvidesten.nu og www.facebook.dk/henrik-hvidesten

I december 2013 bragte Dagbladet en serie med det nye byråd.

Her er hvad de skrev om Henrik Hvidesten lørdag den 28. december 2013.