Cafeejer - Roasted

Født: 17.05.1979

Civil status: Single

Medlem af byrådet siden: 2014

Medlem af: Kultur og trivselsudvalget, ældreudvalget, LAG Ringsted, RUF og Integrationsråd

Andre tillidsposter: Næstgruppeformand Venstre, næstformand ældreudvalget

Fritidsinteresser: Hikes, Yoga, Zumba og vægttræning

Sådan ser jeg kommunen:

Ringsted er på landkortet centrum på Sjælland. Det skal Ringsted kommune også være i folks bevidsthed, både i og uden for kommunen. Det vil jeg arbejde for med min baggrund.

Uddannelse og kultur

Vi skal sikre gode uddannelses muligheder for vore unge. Det er derfor godt at det er lykkedes at få  et nyt Gymnasium i Ringsted. Det er en god ting, som vi skal bygge videre på, for vi skal fokuserer på uddannelse og fremtiden.

Men... når de unge er færdige med deres uddannelse, flytter de væk til f.eks. København eller Århus, bygger videre på deres uddannelser, får jobs og erfaring... Ville det ikke være godt hvis vi kunne lokke de unge til at komme tilbage og bosætte sig i Ringsted Kommune?  Så den erfaring VI har rustet dem til at gå ud og få, kommer tilbage til os?

Det sker kun hvis vi fortsætter med at udvikle erhvervslivet og skabe arbejdspladser. Samtidig skal vi fortsat udvikle os på kultur og idrætsområdet. Det vil sikre, at det bliver velkendt - at det er attraktivt at bo i Ringsted kommune.

Arbejdspladser

Som nævnt er det også vigtigt at vi skaber arbejdspladser.  Vi har før vundet en pris for at være en iværksætter kommune. Det synes jeg da vi skal satse på at gøre igen. Vi ved alle, at selvstændige og iværksættere skaber arbejdspladser. Og at arbejdspladser i dag er nøgleordet til fortsat vækst.

Derfor skal det være let og tillokkende at starte eller placere sin virksomhed i Ringsted kommune. Det vil skabe flere arbejdspladser, så vi fortsat kan vækste og blomstre.

Hvordan?

Hvordan gør vi så de her ting? Der er mange måder at gøre det på! Jeg har mange ideer til det!

Èn af de måder jeg gerne vil fremhæve er ved at lade os INSPIRERE endnu mere af andre byer og deres tiltag. Lad os se på hvad der virker for dem og hvad der ikke gør. Tage de gode ideer og tilpasse dem til vores kommune. Så vi fortsat kan vækste og udvikle os - samtidigt med at vi beholder vores unikke charme - vi må gerne være lidt unikke.

I december 2013 bragte  Dagbladet en serie med de nye byrådsmedlemmer.

Her er hvad de skrev om Line Lynnerup mandag den 16.december 2013.